צור קשר
איך לבנות מותג דיגיטלי מאפס?

איך לבנות מותג דיגיטלי מאפס?

בניית מותג

בניית מותג הוא מושג שהוטמע בשפה העסקית והארגונית עשרות שנים אחורה, כאשר המונח מותג מתייחס לתחושות המתעוררות בנו בהתייחס למוצר של חברה מסוימת, הנובעות משילוב בין איכות המוצר/שירות והתאמתו לצרכים של קהל רחב ככל הניתן, לצד מסע שיווקי היוצר מעטפת לכל החושים. המותג נבנה באמצעות צבעים המזוהים אתו, שפה הבאה לידי ביטוי במסרים השיווקיים והפרסומיים וטפטוף תמידי המשמר את החברה/ארגון כמותג מוביל ויחיד בתחומו בעיני ציבור הלקוחות.

בעידן הדיגיטלי בניית מותג נעשית באמצעות המדיה, הרשת והרשתות החברתיות, באופן ממומן או אורגני, ולעתים בשילוב בין השניים. כאשר מדובר בחברות הענק למדנו לזהות את הכוכב הסגול של סלקום לצד ה- M  הצהובה של מקדונלדס שמעוררת את בלוטות הטעם והתיאבון, אולם כיצד ניתן לרתום את הכלים החדשניים לטובת בניית מותג דיגיטלי מאפס?

קהל יעד- בבניה של מותג דיגיטלי הדבר החשוב ויריית הפתיחה של התהליך הוא איתור וסימון של קהל היעד.  מעבר להגדרה הבסיסית של מין ומגדר, טווח גילאים ונתונים טכניים עבודת המחקר תכלול היכרות מעמיקה עם אבטיפוס הלקוח הפוטנציאל למוצר. תחביבים, הרגלי צריכה, הימצאות במדיות החברתיות השונות, מעמד כלכלי וסגנון חיים.

מתחרים- ניתוח הסביבה התחרותית חשוב לבניה של כל עסק וכל מותג, אלא שבבניה של מותג דיגיטלי הכלים לאפיון ולהיכרות עם המתחרים הם זמינים ונוחים יותר. יש להכיר את מוצרי המתחרים לצד השפה השיווקית שלהם, קהל היעד, האני מאמין והערך המוסף שהם מספקים לשוק וללקוחות.

בניית שפה- לא לחינם נאמר כי ברשת התוכן הוא המלך. בבניה של מותג דיגיטלי יש לקבוע את השפה כבר מתחילת הדרך ולעשות בה שימוש בכל אינטראקציה עם הלקוחות. השפה השיווקית תבוא לידי ביטוי בסלוגנים ובפרסום, באתר החברה וברשתות החברתיות ובהתנהלות אישית מול לקוחות.

מערך תקשורת- בעידן הדיגיטלי לא די לבחור במדיה אחת ולסמוך על הלקוחות כי ימצאו אותך. הנוכחות ברשת חייבת להיות מאסיבית ולכלול את כל המרחבים הדיגיטליים בהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאלים של המותג. מערך התקשורת יכלול רשימה של כלים דיגיטליים ברשתות החברתיות ובכלל, תכנית עבודה מוגדרת שתתייחס לאופן ולמינונים של הנוכחות בכל מדיה ותפעולם.

מעקב וניהול- פיתוח מותג דיגיטלי אינו עניין של ימים אחדים, כי אם הטמעה של שפה ואמירה המתבצעת לאורך זמן. יחד עם זאת, המדיה הדיגיטלית מאפשרת מדידה תמידית של האפקטיביות בכל כלי וכלי, שינוי מדיניות והחלטות תוך כדי תנועה בהתאם לצורך ולתפוקות וקבלת תמונת מצב שקופה ומדויקת הנוגעת להתפתחות המותג, החשיפה לה הוא זוכה וסוגי האינטראקציות שהוא מייצר אצל קהל הלקוחות.

חברת EK-DIGITAL מובילה את השוק השיווק והפרסום באינטרנט, בזכות צוות מקצועי, מנוסה ויצירתי הפורץ דרך איש איש בתחומו, ויוצר מסעות שיווק דיגיטלי מובילים ואפקטיביים, פיתוח וקידום מוצרים דיגיטליים וניהול נוכחות ברשת בעבור חברות, ארגונים ועסקים קטנים.

 

 

 

מעניין? שתפו עם חברים
שנפגש לקפה?
למידע נוסף וייעוץ מקצועי השאירו פרטים