צור קשר
שיווק בפייסבוק לתוצאות מהירות ויעילות

שיווק בפייסבוק לתוצאות מהירות ויעילות

פייסבוק לוגו

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והפופולרית ביותר בעולם. כמה מאמרים קראתם כבר עם הקדמה שכזו? סביר להניח שהרבה ולכן אתם יודעים מדוע העוצמה של פייסבוק היא כל כך גדולה גם עבור עסקים רבים ולא רק לשימוש פרטי וחברתי. כ-5 מיליון משתמשים ישראלים רשומים בפייסבוק כאשר בערך 80% מהם עושים שימוש בפייסבוק מדי יום ולעתים מספר פעמים ביום. על כן, היכן שנמצא קהל היעד שלנו שם אנו רוצים לפרסם את העסק שלנו ולהגביר את החשיפה למותג. לפייסבוק גם יתרונות נוספים מלבד הפופולריות שלו ועצם זה שמדובר ברשת חברתית תורם רבות לחיבור הקהל אלינו אך נרחיב על כך בהמשך המדריך. אם אתם רוצים לשווק את העסק שלכם בפייסבוק בצורה מקצועית ויעילה כדאי להיצמד אל חברת פרסום מקצועית ומנוסה בתחום. 

מהן הדרכים הפופולריות לשיווק העסק באמצעות הפייסבוק?

  • קידום פרופיל אישי – האופציה הראשונה אך הדי מוגבלת מבחינת כמות הקהל שתוכלו להגיע אליו היא דרך הפורפיל האישי שלכם. אנשים רבים משווקים את עצמם כמותג שלהם ולעתים מעדיפים להשקיע בקידום הפרופיל האישי במקום העסקי. מכיוון שהפרופיל האישי מוגבל עד 5000 חברים לעתים מומלץ לקחת את מאסת הפעילות שלכם דווקא לעמוד העסקי שם אין הגבלה לכמות העוקבים שיכולה להיות לכם. 
  • קידום עמוד עסקי – פייסבוק מאפשרת לכל משתמש להקים עמודים עסקיים המתאימים לנישות מסוימות ו/או סוגים שונים של עמודים המתאימים לאותן נישות. לדוגמה: עמוד הקשור לחנות של עסק תהיה שונה מעמוד מעריצים ללהקה מסוימת וזו תהיה שם מעמוד של עמותה. בהתאם לסוג המתאים עבורכם תוכלו להקים עמוד עסקי לעסק שלכם, להגביר את החשיפה למותג שלכם באמצעות הגדלת הקהל בעמוד העסקי שלכם, להשקיע בתכנים טובים ובקידום יעיל ויצירתי של המוצרים והשירותים שלכם כדי להגדיל את המכירות בעסק.
  • פעילות בקבוצות דיון – בפייסבוק תוכלו להצטרף לקבוצות דיון בנושאים שונים, להגיב, להעלות פוסטים שלכם ועוד. אנשי מקצוע בתחומים שונים נותנים מענה בחינם לגולשים לשאלות שלהם וכך למעשה מגבירים את החשיפה למותג שלהם ובונים אמון עם הקהל על ידי כך שמשקיעים זמן ונותנים תשובות מקצועיות ואמינות לשאלותיהם. 
  • פרסום ממומן – האופציה המהירה ביותר אולם גם כאן צריך לדעת כיצד לנהל קמפיין ממומן בצורה רווחית, יעילה ומקצועית. יש מגוון אפשרויות למודעות פרסום, דרכים שונות לפלח את קהל היעד שלכם, עלויות שונות ועוד.

מדוע הפייסבוק מאוד יעיל לבניית יחסי אמון עם הקהל שלכם והבאת לקוחות נוספים לעסק?

לפייסבוק יש יתרונות רבים ומגוונים, אין בכך ספק, אולם היתרון הגדול ביותר של פייסבוק היא העובדה שמדובר ברשת חברתית. רשת חברתית מיועדת ליצור קשרים עם אנשים, לחזק קשרים קיימים, לשמור על קשר עם האנשים הקרובים אלינו כמו משפחה, חברים ואנשים שהכרנו זה עתה במהלך חיינו. מלכתחילה אנשים מתייחסים לפייסבוק בצורה כזו המיועדת להתחבר לצד השני, לשתף מידע אך גם להתעניין במידע שהצד השני שיתף. אם תצליחו לבנות יחסים טובים עם הקהל שלכם (שזו המהות של בניית מותג מנצח) תוכלו להרוויח אינספור לקוחות חדשים באמצעות פייסבוק.

בניית דף עסקי למיתוג ופרסום העסק:

האופציה הטובה ביותר להגביר את החשיפה למותג שלכם באמצעות שיווק בפייסבוק ובאמצעות חיבור לקהל שלכם היא באמצעות בניית דף עסקי. הדף העסקי שלכם צריך להיות מעוצב ובנוי בצורה נכונה, עם הלשוניות הנכונות וכפתורי הנעה לפעולה הנכונים. חשוב לכלול מידע רב ככל האפשר על העסק שיופיע בצד העמוד מתחת לתמונת הפרופיל שלכם בעמוד. מידע כמו אודות העסק, שעות פתיחה, קישור לאתר העסק, מס' טלפון ועוד. 2 האזורים בהם ניתן להוסיף תמונה ונחשבים לחשובים מאוד בעמוד שלכם הוא אזור תמונת הפרופיל ואזור תמונת הנושא. תמונת הפרופיל תהיה לרוב הלוגו שלכם או אייקון המייצג את החברה שלכם. בתמונת הנושא יהיה עיצוב שמשתלב בצורה יפה, תורמת למיתוג שלכם ומניעה את הגולשים לפעולה. מתחת לתמונות הנושא יופיעו הפוסטים שלכם, אותם תכנים שתעלו לעמוד.

הזנת תכנים בעמוד העסקי:

הזנת העמוד בתכנים לעתים קרובות תהיה חיונית מאוד לקידום העסק. יותר מדי פוסטים בזמן קצר עשוי לעצבן את העוקבים שלכם ולגרום לרבים מהם לעזוב במהירות (תמיד יהיו כאלה שיעזבו אולם אתם לא רוצים שכמות העוזבים תהיה גדולה מכמות העוקבים). מצד שני אתם לא רוצים לפרסם רק פוסט אחד בשבוע כי אז הוא לא יקבל מספיק חשיפה כדי להביא תוצאות וגם לא תשמרו על המותג שלכם בתודעת הקהל כך שהפרסום לא יעבוד ובטח שלא יביא תוצאות מהירות ויעילות.

טוב לשלב כמה סוגי תכנים בעמוד: טקסטים, תמונות וסרטונים. כמו כן פוסט ביום לעסק הממוצע עשוי להיות מספיק. לעתים 2-3 פוסטים בשבוע גם כן עשויים להספיק ובתחומים מסוימים לעתים יש הצורך ב3-4 פוסטים ליום ויותר (למשל בעמודי ספורט, חדשות וכו'). 

כיצד ליצור תכנים טובים במהירות לעמוד העסקי שלנו ולהניע את הגולשים לפעולה?

יש אינספור דוגמאות לתכנים טובים שתוכלו להעלות לעמוד העסקי שלכם: 

  • טיפים הקשורים לתחום שלכם
  • מדריכים או קיצורים של מדריכים
  • תקצירים של פוסטים שהעליתם לבלוג באתר שלכם וקישור לפוסט המלא.
  • תמונות מהשטח בעסק
  • סרטונים מהשטח בעסק
  • סרטונים ערוכים עם מדריכים או טיפים בווידיאו.
  • תחרויות וחידונים נושאי פרסים.
  • אתגרים שונים
  • ועוד..

 

שימוש בפרסום ממומן: דרך המערכת של פייסבוק או ישירות דרך עמוד הפייסבוק?

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לנו לנהל קמפיין פרסום ממומן במגוון אפשרויות פרסום. לדוגמה: ישנה אפשרות לשלוח את הקהל ישירות לאתר חיצוני שלנו. יש אפשרות לקדם הורדות לאפליקציות ומשחקים, יש אפשרות להביא יותר עוקבים לעמוד העסקי שלנו, יש אפשרות לקדם פוסט מסוים בעמוד העסקי ולשלם לפי פעולות שמבצעים בפוסט (לייקים, תגובות, שיתופים), ניתן לשלם לפי כמות חשיפות/צפיות במודעה שלנו ועוד. יש כלים שונים שניתן להיעזר בהם כדי לשפר את הביצועים של הקמפיין הממומן שלנו כמו למשל שימוש בפיקסל של פייסבוק לעקוב אחר המרות ואף לבצע קמפיין רימרקטינג. אנו ממליצים בחום להשאיר עבודה זו לאיש מקצוע מנוסה כדי לא לזרוק כסף לפח.

הגדרת קהל היעד ופילוח לשיפור ביצועי הקמפיין שלכם:

אחד הדברים החשובים בעולם השיווק בכלל ובשיווק בפייסבוק בפרט הוא למקד את קהל היעד שלכם באמצעות פילוח מתאים. עסקים קטנים ובינוניים לרוב יספקו את שירותיהם לקהל יעד ספציפי יותר. זה יכול להיות קהל יעד מעיר מסוימת או אזור מסוים בארץ, ממוקד מבחינת מגדר או אפילו גיל. באמצעות פייסבוק ניתן להגדיר את קמפיין הפרסום שלנו לפי כל אלה ועוד פרמטרים רבים אחרים כמו תחומי עניין, קבוצות/עמודים עסקיים שהם חברים בהם, כמו פרסום לחברים שלנו בלבד או לחברים של חברים שלנו ועוד. חשוב להשתמש בפילוח כדי למקד את קמפיין הפרסום, לשפר את אחוזי הלחיצה על המודעה וגם להרוויח קהל ממוקד ואיכותי יותר לאתר/לעמוד העסקי שלנו.

שיווק בפייסבוק – איך מתחילים וכיצד לעשות זאת בצורה מקצועית?

אנו בחברת EKDIGITAL מתמחים בשיווק ופרסום בדיגיטל עם דגש על שיווק בפייסבוק. החברה בעלת ניסיון רב שנים בתחום וגאה בביצועיה לאורך השנים ללקוחות רבים בתחומים שונים. רוצים לשווק את העסק שלכם בפייסבוק בצורה מקצועית ונכונה ולהתחיל לקבל תוצאות מהירות? צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לתת לכם שירות!

מעניין? שתפו עם חברים
שנפגש לקפה?
למידע נוסף וייעוץ מקצועי השאירו פרטים